jueves, 15 de enero de 2015

Les TIC en Educació Especial


Cas 2
Un sistema informàtic per a nois i noies discapacitats visuals i cegos en l'etapa preescolar
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén

Es preten realitzar mitjançant les TIC l'estimulació primerenca a nois i noies amb discapacitat visuals i cegos per a que aconsegueixquen un desenvolupament personal integral. I per a tal fi, el Centre d'Estudis en Rehabilitació nutricional i desenvolupament infantil ha desenvolupat un sistema informàtic especialitzat construït per un software i un conjunt de materials didàctics, que s'anomena La Valijita Viajera.

Índex Contingut Observacions
Context General
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Les fa servir a casa i a classe


---
Tipus d’escola
Centres especialitzats en atenció primerenca
---
Localització dels centres
Argentina
---
Connexió
Internet
---
Localització dels recursos tecnològics
En totes les aules dels centres
---
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
Indistinta


---
Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
De 3 a 6 anys
---
Àrea / unitat
Atenció primerenca especialitzada
---
Característiques dels alumnes
Deficients visuals i cegos
---
Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
Cada valija del sofware és un conte diferent d'aspectes cotidians.
---
Nivell d’aprenentatge esperat
Oferir al nen tindre acces a experiències en situacions de la vida quotidiana i introduir-lo en l'alfabetització digital per a que tingui accés a la Societat del Coneixement i la Informació
---
Tipus d’activitat
Hi ha dos tipus d'activitats que ha de fer el nen. Una motivadora i pasiva, i l'altra activa on s'interactua.
---
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
La Valijita Viajera
---
Raó per la qual la fa servir
Ha estat un sistema creat exclusivament per aquests nois i per aquets fins
---
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
Construcció i ampliació dels esquemes de coneixement
---
Ajuda / col·laboració emprada
Suport de l'equip directiu
---
Rol del professor
Des d'instructor en un primer moment a ajudant/orientador/dinamitzador poc a poc i al llarg de tot el procés
---
Rol de l’estudiant
Aprenent autònom en gran grau
---
Resultats
Observacions
Els alumnes realitzen l’activitat requerida i els resultats alcancen els objectius en distintes mesures depenent de les característiques personals de cada un d'ells
---
Avaluació de l’aprenentatge i dels objectius
S'ha aconseguit que els nens comencen a utilitzar les TIC de forma autònoma i amb prou desenvoltura i oferir-lis les experiències que es pretenia
---
Lliçó apresa pel professor
Les TIC són un recurs pedagògic però no ha d'utilitzar-se de forma simplista i reduccionista. Ha d'utilitzar-se com un mètode pedagògic
---

No hay comentarios:

Publicar un comentario