Cas
2
|
||
Un
sistema informàtic per a nois i noies discapacitats visuals i
cegos en l'etapa preescolar
Síntesi
destacant l’aprenentatge que es pretén
|
||
Es preten realitzar mitjançant les TIC l'estimulació primerenca a nois i noies amb discapacitat visuals i cegos per a que aconsegueixquen un desenvolupament personal integral. I per a tal fi, el Centre d'Estudis en Rehabilitació nutricional i desenvolupament infantil ha desenvolupat un sistema informàtic especialitzat construït per un software i un conjunt de materials didàctics, que s'anomena La Valijita Viajera. |
||
Índex | Contingut | Observacions |
Context
General
|
||
Experiència
/ Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
Les
fa servir a casa i a classe
|
---
|
Tipus
d’escola
|
Centres
especialitzats en atenció primerenca
|
---
|
Localització
dels centres
|
Argentina
|
---
|
Connexió
|
Internet |
---
|
Localització
dels recursos tecnològics
|
En
totes les aules dels centres
|
---
|
Situació
sòcio - econòmica dels alumnes
|
Indistinta
|
---
|
Context
de la història o cas
|
||
Nivell
dels alumnes
|
De
3 a 6 anys
|
---
|
Àrea
/ unitat
|
Atenció
primerenca especialitzada
|
---
|
Característiques
dels alumnes
|
Deficients
visuals i cegos
|
---
|
Fites
en la història
|
||
Activitats
planificades a la sessió o unitat
|
Cada
valija del sofware és un conte diferent d'aspectes cotidians.
|
---
|
Nivell d’aprenentatge esperat |
Oferir
al nen tindre acces a experiències en situacions de la vida
quotidiana i introduir-lo en l'alfabetització digital per a que
tingui accés a la Societat del Coneixement i la Informació
|
---
|
Tipus
d’activitat
|
Hi
ha dos tipus d'activitats que ha de fer el nen. Una motivadora i
pasiva, i l'altra activa on s'interactua.
|
---
|
Activitats
de la història o cas
|
||
Tecnologies
utilitzades
|
La
Valijita Viajera
|
--- |
Raó
per la qual la fa servir
|
Ha
estat un sistema creat exclusivament per aquests nois i per aquets
fins
|
---
|
Naturalesa
de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
Construcció
i ampliació dels esquemes de coneixement
|
---
|
Ajuda
/ col·laboració emprada
|
Suport de l'equip directiu |
---
|
Rol
del professor
|
Des
d'instructor en un primer moment a ajudant/orientador/dinamitzador
poc a poc i al llarg de tot el procés
|
---
|
Rol
de l’estudiant
|
Aprenent
autònom en gran grau
|
---
|
Resultats
|
||
Observacions
|
Els
alumnes realitzen l’activitat requerida i els resultats
alcancen els objectius en distintes mesures depenent de les
característiques personals de cada un d'ells
|
---
|
Avaluació
de l’aprenentatge i dels objectius
|
S'ha
aconseguit que els nens comencen a utilitzar les TIC de forma
autònoma i amb prou desenvoltura i oferir-lis les experiències
que es pretenia
|
---
|
Lliçó
apresa pel professor
|
Les TIC són un recurs pedagògic però no ha d'utilitzar-se de forma simplista i reduccionista. Ha d'utilitzar-se com un mètode pedagògic |
---
|
jueves, 15 de enero de 2015
Les TIC en Educació Especial
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario