Hem
de ser realistes i admetre què l'educació tradicional és
necessària, com ho són altres aspectes que va desenvolupant en els
últims anys i què comencen a introduir-se al currículum tal com
l'educació emocional o la ciutadania perquè tenen unes funcions i
abracen molts aspectes que no pot cobrir la tecnologia, però també
la tecnologia aporta a l'educació recursos que obrin unes
possibilitats que serien inimaginables. Ens donen un món
d'alternatives per poder treballar per una educació inclusiva
donant-mos al professorat tot un ventall d'adaptacions de materials i
possibilitats per confeccionar-lo ràpidament, la possibilitat
d'oferir a tot l'alumnat a l'hora un feed-back immediat,
aprenentatges visuals molt detallats quan no és possible situar
l'aprenentatge en els contextos pròxims, la possibilitat que
l'aprenentatge al llarg de tota la vida pugui fer-se des de qualsevol
part del món, etc.
Pense
que l'adaptació de la tecnologia i l'ús que li donem és la clau
per donar-li el valor que sens dubte té. D'altra banda també molts
companys/es afirmen que ens hem fet dependents però jo pense què es
tracta d'una dependència relativa ja que podriem viure sense ella
però no ho fem perquè no volem renunciar a la nostra calitat de
vida, de la mateixa manera que no volem presncindir d'un bon amic ,
d'un bon company de treball...
A)
Al
debat m'ha tocat defendre la postura tecnodeterminista però si
hagués tingut que triar jo també hagués estat aquesta l'escollida
encara què quasi totes les afirmacions que hem anat exposant és
molt difícil posicionar-se a favor o en contra perquè tot és molt
relatiu, i en moltes coses també prendria una postura
sociodeterminista. Així, tot el debat ha estat molt enriquidor per
part de les dos postures i molts arguments m'han fet detindre'm a
reflexionar com també el divers material consultats però la meua
conclusió, tal volta un poc atrevida, és què la
major aportació que ha fet la tecnologia a les escoles és l'augment
de la preparació del professorat,
donant-li l'oportunitat d'anar formant-se segons les seus
possibilitats i les seues necessitats i les del seu alumnat, sent una
font de consulta i recursos immediata, sent un lloc d'encontre de
professionals i d'intercanvi de materials, etc. perquè el professor
continua sent sobretot als primers anys d'escolarització i en certes
circunstàncies el gran mediador de l'educació i millorar-lo és
decisiu per donar més qualitat a l'educació.
B)
La
meua participació ha estat bona perquè pel general he mantés el
model d'argument indicat, he estat clara, m'he mostrat coherent amb
la postura que defensava donant bons arguments segons el tema a
tractar i relacionant-ho amb el camp de l'educació, he aprofundit en
els continguts i he fet les intervencions adequades prestant atenció
a les aportacions dels companys/es. A més pense que he aportat idees
noves amb els meus arguments.
C)
Els companys que per mi han destacat són Eva Carmen Delgado Gracia i
la de Jordi Perez Rodríguez. En els dos casos han seguit el model
d'argument de Toulmin, han argumentat de manera organitzada,
coherent, clara, aportant nous continguts i material... M'han paregut
aportacions molt enriqueridores.
No hay comentarios:
Publicar un comentario