viernes, 17 de octubre de 2014

Reflexions i síntesi del debat

Hem de ser realistes i admetre què l'educació tradicional és necessària, com ho són altres aspectes que va desenvolupant en els últims anys i què comencen a introduir-se al currículum tal com l'educació emocional o la ciutadania perquè tenen unes funcions i abracen molts aspectes que no pot cobrir la tecnologia, però també la tecnologia aporta a l'educació recursos que obrin unes possibilitats que serien inimaginables. Ens donen un món d'alternatives per poder treballar per una educació inclusiva donant-mos al professorat tot un ventall d'adaptacions de materials i possibilitats per confeccionar-lo ràpidament, la possibilitat d'oferir a tot l'alumnat a l'hora un feed-back immediat, aprenentatges visuals molt detallats quan no és possible situar l'aprenentatge en els contextos pròxims, la possibilitat que l'aprenentatge al llarg de tota la vida pugui fer-se des de qualsevol part del món, etc.

Pense que l'adaptació de la tecnologia i l'ús que li donem és la clau per donar-li el valor que sens dubte té. D'altra banda també molts companys/es afirmen que ens hem fet dependents però jo pense què es tracta d'una dependència relativa ja que podriem viure sense ella però no ho fem perquè no volem renunciar a la nostra calitat de vida, de la mateixa manera que no volem presncindir d'un bon amic , d'un bon company de treball...
A) Al debat m'ha tocat defendre la postura tecnodeterminista però si hagués tingut que triar jo també hagués estat aquesta l'escollida encara què quasi totes les afirmacions que hem anat exposant és molt difícil posicionar-se a favor o en contra perquè tot és molt relatiu, i en moltes coses també prendria una postura sociodeterminista. Així, tot el debat ha estat molt enriquidor per part de les dos postures i molts arguments m'han fet detindre'm a reflexionar com també el divers material consultats però la meua conclusió, tal volta un poc atrevida, és què la major aportació que ha fet la tecnologia a les escoles és l'augment de la preparació del professorat, donant-li l'oportunitat d'anar formant-se segons les seus possibilitats i les seues necessitats i les del seu alumnat, sent una font de consulta i recursos immediata, sent un lloc d'encontre de professionals i d'intercanvi de materials, etc. perquè el professor continua sent sobretot als primers anys d'escolarització i en certes circunstàncies el gran mediador de l'educació i millorar-lo és decisiu per donar més qualitat a l'educació.
B) La meua participació ha estat bona perquè pel general he mantés el model d'argument indicat, he estat clara, m'he mostrat coherent amb la postura que defensava donant bons arguments segons el tema a tractar i relacionant-ho amb el camp de l'educació, he aprofundit en els continguts i he fet les intervencions adequades prestant atenció a les aportacions dels companys/es. A més pense que he aportat idees noves amb els meus arguments.
C) Els companys que per mi han destacat són Eva Carmen Delgado Gracia i la de Jordi Perez Rodríguez. En els dos casos han seguit el model d'argument de Toulmin, han argumentat de manera organitzada, coherent, clara, aportant nous continguts i material... M'han paregut aportacions molt enriqueridores.


No hay comentarios:

Publicar un comentario