miércoles, 24 de septiembre de 2014

Avaluació inicial

QÜESTIONS DE DESENVOLUPAMENT BREU


  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.

El progrés en el coneixement tecnològic i científic no determina per si sol el progrés econòmic i social. Tant com si parlem de la societat com si parlem de l'individu, aquest coneixement no deixa de ser un element més que es va conformant amb la interacció amb la resta d'elements. Però, aixó sí, és un element decisiu i necessari per aconseguir eixe progrés econòmic i social.

Per exemple i al meu entendre, a pesar què avui en dia hi ha molt més coneixement tecnològic i científic en tots els àmbits i les capes socials, açò no ha estat suficient i estem inmersos en una crisis econòmica i social fruit, en la meua modesta opinió, dels diferents poders socials que legitimen unes polítiques que es podrien caracteritzar com desigualitaries i abusives.


  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?

La ciència naix, es desenvolupa, s'aplica, s'utilitza... dins i per una societat conformada d'influències econòmiques, polítiques, jurídiques... que responen a certes ideologies i per tant, ja el seu naiximent parteix d'una ideologia.


  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

Les TIC sí són un requisit indispensable actualment si volem arribar als objectius educatius que es marca el sistema educatiu i per aconseguir que l'individu es desenvolupe de forma autònoma i eficaç dins la realitat social al llarg de tota la seva vida.


  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?

La principal causa dels profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys són les noves tecnologies de la informació i la comunicació perquè han creat el fenomen que coneguem com a globalització amb tot els canvis que açò comporta.

  1. Defineix en una frase la Tecnologia Educativa. Digues quin és el seu objecte d’estudi.

La Tecnologia Educativa és la que fem servir en el procés d'ensenyança-aprenentatge. I intenta optimitzar el procés per propiciar el major desenvolupament dels individus que intervenen amb l'objectiu que siguin capaços d'aprendre de manera autònoma i constant segons les seues necessitats.

  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement.

Els materials, les aportacions dels companys/es i del consultor em transmeten coneixement a través de l'aula virtual però sóc jo qui gràcies al meu domini de les TIC que hem permet accedir a aquest coneixement, a la meua capacitat, motivació... qui construeix el meu propi coneixement.


  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".

Estic totalment d'acord perquè nosaltres ens formem amb el nostre entorn en una interacció continua que dóna significat al nostres pensaments i per tant a la nostra manera d'actuar.


  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?

Al principi pensava que el temps que tenia que invertir en personalitzar l'entorn de la UOC no anava a ser compensat per les avantatges que m'aportarien els canvis, supose què es deu a la meua poca eficacia en les TIC. I ara m'he animat i he començat a fer-ho.


  1. Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?

No compte amb tots els coneixements que es requereixen per ser eficaç en l'assignatura i he d'anar adquirint-ho, cosa que espere poder fer a mesura que anem avançant perquè actualment desconec molts elements i el meu domini de les TIC es redueix a coses molt bàsiques. Per exemple, mai he fet un índex amb hipervincles i hui és el primer dia que faig un blog a blogger.


  1. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: __3___
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: ___5___
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ____10____
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __1___
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __10___
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __0___
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ___5____
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: ___8___
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: __ 9______
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: __ 5______


  1. Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?

Sí pense que podria argumentar les opinions que aquí he expressat perquè estan formades dels meus coneixements i reflexions però no se fins a quin punt podria defendre'ls si meu debatiren perquè talvolta els seus arguments podrien ser millors i hauria de reconstruir els meus coneixements. I no se si canviare els meus esquemes però segur què milloraran.

MAPA DE CONCEPTES





CONCLUSIONS


Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?


Trobe que l'assignatura requerira molta reflexió i capacitat per relacionar conceptes sense limitar-se només al domini en si de les TIC perquè també perseguirà concenciar-nos de la seua importància.

No hay comentarios:

Publicar un comentario